Oddzwonimy do Ciebie i udzielimy konsultacji w zakresie zabiegu Labioplastyka

Labioplastyka

Labioplastyka jest zabiegiem ginekologii estetycznej. Polega na korekcie warg sromowych mniejszych lub większych. Procedura służy zmianie wielkości lub kształtu warg sromowych, a także zwiększeniu ich objętości i jędrności. Zabieg wykonuje się ze względów estetycznych, medycznych i celem poprawy jakości życia seksualnego.

Co to jest labioplastyka

Labioplastyka to jeden z częściej wykonywanych zabiegów ginekologii estetycznej. Procedurę przeprowadza się z powodu nieprawidłowości w budowie warg sromowych.

Wyróżniana jest:

• labiominoroplastyka (plastyka warg sromowych mniejszych): powiększenie, przerost, wystawanie czy asymetria warg sromowych mniejszych mogą przyczyniać się do trudności emocjonalnych i dolegliwości fizycznych. Labiominoroplastyka pomaga w rozwiązaniu tych problemów dzięki korekcie kształtu lub redukcji wielkości i objętości warg sromowych mniejszych,
  • labiomajoroplastyka (plastyka warg sromowych większych): stan warg sromowych większych ma duże znaczenie dla wyglądu kobiecych narządów płciowych. Wraz z upływem czasu ulegają one zwiotczeniu i zapadnięciu. Celem labiomajoroplastyki może być powiększenie i ujędrnienie warg sromowych większych. Zabieg wykonuje się też w związku z ich przerostem.

Przyczyny nieprawidłowości w budowie warg sromowych

Wymienione ułomności, które mogą być wskazaniem do zabiegu labioplastyki, wynikają z uwarunkowań genetycznych lub zmian w obrębie warg sromowych.

Do czynników powodujących tego rodzaju zmiany należą m.in.:

• naturalny poród,
  • uraz,
  • choroby/infekcje,
  • duże wahania wagi,
  • zaburzenia hormonalne,
  • proces starzenia,
  • menopauza.

Wskazania do labioplastyki

Nieprawidłowości dotyczące warg sromowych czasem stanowią jedynie problem estetyczny, co może obniżać samoocenę i przyczyniać się do braku samoakceptacji pacjentek.

Jednak w wielu przypadkach przerost warg sromowych powoduje fizyczny dyskomfort w życiu codziennym, np. podczas uprawiania sportu (m.in. jazdy na rowerze, jazdy konnej i biegania) czy noszenia kostiumu kąpielowego lub obcisłych ubrań.

Przerośnięte wargi sromowe mogą też wywoływać ból i przyczyniać się do powstawiania podrażnień i odparzeń. Często stanowią również powód trudności w utrzymaniu higieny i nawracających infekcji dróg rodnych.

U wielu kobiet deformacja lub asymetria warg sromowych pogarsza psychiczne funkcjonowanie i doznania w sferze seksualnej.

Labioplastyka w klinice Dr Parda Warszawa

W naszej placówce wykonujemy zabiegi labioplastyki z różnych wskazań, bo każda kobieta zasługuje na to, by czuć się komfortowo, przełamywać swoje kompleksy i odczuwać satysfakcję z życia intymnego. Procedurę przeprowadzamy w znieczuleniu miejscowym. Trwa ona około godziny.

W celu wypełnienia warg sromowych używamy kwasu hialuronowego. Zabieg przypomina procedury wykonywane w innych obszarach twarzy i ciała. Natomiast redukcja nadmiaru warg sromowych to zabieg chirurgiczny, przeprowadzany zazwyczaj z pomocą skalpela, lasera lub diatermii. W naszej placówce wykorzystujemy tę ostatnią metodę.

Diatermia zapewnia precyzję przy korekcie tkanek i umożliwia bezkrwawe cięcie. Zabiegi z jej użyciem skutkują powstawaniem mniejszych blizn i krótszym gojeniem. Dzięki temu pacjentka może szybciej wrócić do zwyczajowych aktywności.

Przygotowanie do labioplastyki

Labioplastyka musi zostać poprzedzona wcześniejszą konsultacją lekarską, m.in. w celu wykluczenia przeciwwskazań do przeprowadzenia procedury. Przed zabiegiem należy także wykonać badania ginekologiczne (m.in. cytologię) oraz podstawowe badania krwi i układu krzepnięcia.

Rekonwalescencja po labioplastyce

Po zabiegu trzeba przestrzegać zaleceń przekazanych przez lekarza. Zależą one m.in. od tego, co było celem procedury i jaką techniką ją wykonano.

Po labioplastyce najczęściej rekomenduje się unikanie długich kąpieli w wannie i delikatne osuszanie obszaru poddanego zabiegowi. Ponadto niewskazana jest aktywność fizyczna (np. jazda na rowerze, bieganie) przez czas określony przez specjalistę. Przedwczesny powrót do ćwiczeń może wywierać nacisk na rejon poddany zabiegowi i opóźniać proces gojenia.

Po procedurze nie należy też nosić ciasnej bielizny i ubrań. Ponadto zalecane jest powstrzymanie się od stosunków seksualnych przez co najmniej cztery tygodnie.

Jeśli lekarz przepisze po zabiegu antybiotyki lub inne leki, należy je przyjmować.

Jakie są rezultaty labioplastyki

Labioplastyka poprawia wygląd warg sromowych i zwiększa zadowolenie pacjentek. Po zabiegu mają one lepsze samopoczucie psychiczne i odczuwają większą pewność siebie. Procedura przynosi również korzyści funkcjonalne. Prowadzi też do poprawy komfortu aktywności fizycznej i seksualnej oraz do podniesienia ogólnej jakości życia.

Zastosowanie:

• przerost warg sromowych,
  • asymetria warg sromowych,
  • deformacja warg sromowych,
  • zanik warg sromowych większych,
  • odmładzanie pochwy.

Przeciwwskazania:

• ciąża,
  • choroby nowotworowe,
  • infekcje narządów płciowych,
  • objawy przeziębienia,
  • opryszczka,